Skip to content

top-bar-text-leskimagr-2

info@leksima.gr210 57. 61. 127
FacebookTwitter
Κέντρο ειδικών θεραπειών «Λέξημα»
Κέντρο ειδικών θεραπειών «Λέξημα»
Το κέντρο ειδικών θεραπειών «Λέξημα» ιδρύθηκε το 2007 στο Περιστέρι, με στόχο την οργανωμένη παροχή υπηρεσιών στο χώρο της Λογοθεραπείας, της Εργοθεραπείας και της Ψυχολογικής Υποστήριξης παιδιών και εφήβων με δυσκολίες λόγου, ομιλίας, κίνησης, επικοινωνίας, προσοχής, μάθησης, συμπεριφοράς, συναισθήματος κ.α.

header-background-56

  • Αρχική
  • Το κέντρο μας
    • Η φιλοσοφία μας
    • Η μέθοδός μας
    • Φωτογραφίες
  • Υπηρεσίες
    • Λογοθεραπεία
    • Εργοθεραπεία
    • Ειδική διαπαιδαγώγηση
    • Ψυχολογική στήριξη/Ψυχοθεραπεία
    • Συμβουλευτική γονέων
    • Παιδοψυχίατρος
    • Θεραπευτικές ομάδες παιδιών
    • Πρόγραμμα HANEN It Takes Two to Talk
    • Ομάδες ενημέρωσης-συζήτησης γονέων
    • Πρόληψη- ενημέρωση
  • Η ομάδα
    • ΛογοθεραπεύτριαΛουίζου Παναγιώτα
    • ΕργοθεραπεύτριαΑνεμογιάννη Ελισσάβετ
    • Παιδοψυχολόγος – ψυχοθεραπεύτριαΜανάτου Θεοδώρα
    • Ειδική παιδαγωγόςΠαναγιωτοπούλου Κωνσταντίνα
    • Παιδοψυχολόγος- ΨυχοθεραπεύτριαΣούρμπα Ελευθερία
    • ΕργοθεραπεύτριαΠαυλάκη Ελένη
  • Πίνακες ανάπτυξης
    • ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (ΑΔΡΗ ΚΑΙ ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΣΗ)
    • ΠΙΝΑΚΑΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
    • ΠΙΝΑΚAΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
    • ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ (ΔΚΖ)
    • Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
  • Τα νέα μας
    • Τα άρθρα μας
      • Βαρηκοΐα – Κώφωση
    • Βίντεο
    • Ομαδικά προγράμματα
  • Ερωτηματολόγια
    • ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 0-3 μηνών
    • ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 4-6 μηνών
    • ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 7-9 μηνών
    • ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 10-12 μηνών
    • ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 13-15 μηνών
  • Συχνές ερωτήσεις
  • Επικοινωνία
  • Αρχική
  • Το κέντρο μας
    • Η φιλοσοφία μας
    • Η μέθοδός μας
    • Φωτογραφίες
  • Υπηρεσίες
    • Λογοθεραπεία
    • Εργοθεραπεία
    • Ειδική διαπαιδαγώγηση
    • Ψυχολογική στήριξη/Ψυχοθεραπεία
    • Συμβουλευτική γονέων
    • Παιδοψυχίατρος
    • Θεραπευτικές ομάδες παιδιών
    • Πρόγραμμα HANEN It Takes Two to Talk
    • Ομάδες ενημέρωσης-συζήτησης γονέων
    • Πρόληψη- ενημέρωση
  • Η ομάδα
    • ΛογοθεραπεύτριαΛουίζου Παναγιώτα
    • ΕργοθεραπεύτριαΑνεμογιάννη Ελισσάβετ
    • Παιδοψυχολόγος – ψυχοθεραπεύτριαΜανάτου Θεοδώρα
    • Ειδική παιδαγωγόςΠαναγιωτοπούλου Κωνσταντίνα
    • Παιδοψυχολόγος- ΨυχοθεραπεύτριαΣούρμπα Ελευθερία
    • ΕργοθεραπεύτριαΠαυλάκη Ελένη
  • Πίνακες ανάπτυξης
    • ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (ΑΔΡΗ ΚΑΙ ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΣΗ)
    • ΠΙΝΑΚΑΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
    • ΠΙΝΑΚAΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
    • ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ (ΔΚΖ)
    • Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
  • Τα νέα μας
    • Τα άρθρα μας
      • Βαρηκοΐα – Κώφωση
    • Βίντεο
    • Ομαδικά προγράμματα
  • Ερωτηματολόγια
    • ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 0-3 μηνών
    • ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 4-6 μηνών
    • ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 7-9 μηνών
    • ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 10-12 μηνών
    • ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 13-15 μηνών
  • Συχνές ερωτήσεις
  • Επικοινωνία

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 13-15 μηνών

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 13-15 μηνών

  • Πριν ξεκινήσετε το ερωτηματολόγιο σας παρακαλούμε συμπληρώστε τα παρακάτω στοιχεία.
  • 9 ερωτήσεις για τη σίτιση


    Ερώτηση 1
  • Απάντηση:
    Πολύ καλά! Συνεχίστε έτσι!
  • Απάντηση:
    Ίσως θα πρέπει να το συζητήσετε με τον παιδίατρό σας.
  • Ερώτηση 2
  • Απάντηση:
    Καταπληκτικά! Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα προς την ανεξαρτησία. Μπορεί να λερώνεται αλλά είναι και αυτό απαραίτητο!
  • Απάντηση:
    Ενώ ταΐζετε το μωρό σας, δώστε του ένα κουτάλι να κρατάει και να το βουτάει μέσα στο φαγητό του.
  • Ερώτηση 3
  • Απάντηση:
    Μπράβο! Εάν το παιδί σας εξακολουθεί να χρησιμοποιεί ένα κύπελλο με στόμιο μπορείτε να κάνετε τη μετάβαση σε μια ανοικτό κύπελλο.
  • Απάντηση:
    Δώστε του ένα κυπελλάκι με χερούλια και στόμιο, ενώ κάθεται στο καρεκλάκι του ή στην αγκαλιά σας. Φροντίστε να έχει μικρή ποσότητα υγρού ώστε να μην είναι βαρύ για να μπορέσει να το κρατήσει με τα χεράκια του.
  • Ερώτηση 4
  • Απάντηση:
    Υπέροχα! Προσφέρετέ του υγιεινά σνακ μεταξύ των γευμάτων. Τα μωρά μεγαλώνουν με ταχύς ρυθμούς σε αυτό το στάδιο.
  • Απάντηση:
    Φροντίστε τα γεύματά του να μην είναι πολύ μεγάλα. Προσφέρετέ του κι άλλο αν τελειώσει το φαγητό του και εξακολουθεί να είναι ή φαίνεται πεινασμένο. Τα μωρά μεγαλώνουν με ταχύς ρυθμούς σε αυτό το στάδιο.
  • Ερώτηση 5
  • Απάντηση:
    Θαυμάσια! Προσφέρετέ του τροφές που τρώτε και η υπόλοιπη οικογένεια στα γεύματά σας.
  • Απάντηση:
    Μη το βάζετε κάτω με την πρώτη απόρριψη. Ξαναδοκιμάστε και σε άλλα γεύματα ή σνακ μέσα στην εβδομάδα. Ίσως θέλετε να το συζητήσετε και με τον παιδίατρό σας ή με κάποιον ειδικό.
  • Ερώτηση 6
  • Απάντηση:
    Εξαιρετικά! Αδράξτε τις ευκαιρίες για να αρχίσει να ανεξαρτητοποιείται με το φαγητό.
  • Απάντηση:
    Αποφύγετε να του δίνετε διάφορα τρόφιμα κατά τη διάρκεια της ημέρας εκτός της ώρας των γευμάτων και των σνακ. Έτσι περιορίζεται η όρεξή του για φαγητό. Αν ανησυχείτε μπορείτε να το συζητήσετε με τον παιδίατρό σας.
  • Ερώτηση 7
  • Απάντηση:
    Τέλεια! Το παιδί σας θα πρέπει να μάθει πώς να αλληλεπιδρά με άλλους κατά τη διάρκεια των γευμάτων. Συμπεριλάβετε παιχνίδια σε κάποια γεύματα ή σνακ.
  • Απάντηση:
    Καθορίστε το χώρο των γευμάτων, χαμηλώστε το φωτισμό και προσπαθήστε να αποφύγετε την τεχνολογία, ακόμα και τηλεόραση.
  • Ερώτηση 8
  • Απάντηση:
    Υπέροχα! Επιτρέψτε στο παιδί σας να κάνει επιλογές από ό, τι είναι πάνω στο τραπέζι. Αφήστε το να πάρει μόνο του το ψωμί του.
  • Απάντηση:
    Ξεκινήστε δίνοντας το μικρό παιδί σας μια προφορική προειδοποίηση "Θα φάμε σύντομα" ή "Σχεδόν έφτασε η ώρα για να φάμε." Αποφύγετε τη χρήση ερωτήσεων του τύπου "θέλεις να φας;".
  • Ερώτηση 9
  • Απάντηση:
    Υπέροχα! Συνεχίστε έτσι!
  • Απάντηση:
    Θα πρέπει να μιλήσετε με τον παιδίατρό σας.
  • 7 ερωτήσεις για την κινητικότητα


    Ερώτηση 1
  • Απάντηση:
    Εξαιρετικά! Παρατηρείστε ότι χρησιμοποιεί τους αστραγάλους του για να βοηθηθεί να ισορροπήσει καθώς στέκεται. Μπορεί να παρατηρήσετε ότι σηκώνει τα δάχτυλα ή τις φτέρνες του στιγμιαία για να μη χάσει την ισορροπία του. Τοποθετώντας παιχνίδια λίγο έξω από την εμβέλειά του, ενώ το ίδιο στέκεται, μπορείτε να αρχίσετε να δοκιμάζετε την ισορροπία του.
  • Απάντηση:
    Συνηθίζεται τα παιδιά να στηρίζονται στα δάχτυλα των ποδιών τους, ενώ στέκεται, αλλά θα πρέπει να περνούν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου που στέκονται με τα πόδια τους ακουμπούν στο έδαφος. Αν παρατηρήσετε ότι το παιδί σας στέκεται συνέχεια στα δάχτυλα των ποδιών του, επικοινωνήστε με τον παιδίατρό σας ή μιλήστε με έναν ειδικό.
  • Ερώτηση 2
  • Απάντηση:
    Θαυμάσια!
  • Απάντηση:
    Υπάρχει δυσκολία στην ισορροπία ή δεν τολμάει να κάνει το πρώτο βήμα; Ελέγξτε για να δείτε αν κατανέμεται το βάρος ομοιόμορφα και στα δύο πόδια. Μερικές φορές τα μικρά παιδιά έχουν την τάση να ρίχνουν το μεγαλύτερο βάρος στο εσωτερικό των ποδιών τους. Μπορείτε να παρατηρήσετε ότι δεν υπάρχει "καμάρα". Κάτι τέτοιο μπορεί να κάνει δύσκολο το βήμα. Συζητήστε με τον παιδίατρό σας ή με έναν ειδικό για μια αξιολόγηση από φυσικοθεραπευτή, εάν έχει φτάσει τους 15 μήνες και ανησυχείτε για το παιδί σας.
  • Ερώτηση 3
  • Απάντηση:
    Εξαιρετικά! Αυτή η ικανότητα βοηθάει πολύ στο συντονισμό μεταξύ των βασικών μυών του παιδιού σας και του κάτω μέρους του σώματος.
  • Απάντηση:
    Μπορείτε να παρατηρήσετε ότι, ενώ στέκεται, το παιδί σας "κλειδώνει" τα γόνατά του ή κλαίει όταν στέκεται επειδή θέλει να κάτσει κάτω, αλλά δεν μπορεί. Μπορείτε να ενθαρρύνει το παιδί σας να περάσει από την όρθια θέση σε καθιστή τοποθετώντας μια ψηλότερη επιφάνεια πίσω του, όπως ένα κουτί ή ένα σκαμπό. Μπορείτε επίσης να το ενθαρρύνετε να κάνει ένα μικρό "καθισματάκι", τοποθετώντας παιχνίδια στο σκαμνί ή στο κουτί που θα έχετε δίπλα του. Αν ανησυχείτε ότι το παιδί σας έχει αδυναμία στα πόδια του, επικοινωνήστε με τον παιδίατρο σας ή με έναν ειδικό.
  • Ερώτηση 4
  • Απάντηση:
    Εξαιρετικά! Αρχικά η λαβή του παιδιού σας θα είναι με την παλάμη και τα πρώτα σημάδια θα είναι στη μια πλευρά του χαρτιού και πολύ αχνά.
  • Απάντηση:
    Το παιδί σας μπορεί να χρειάζεται λίγη εξάσκηση. Δώστε του την ευκαιρία να πάρει, να πιάσει και να χειριστεί ένα κραγιόνι υπό την εποπτεία σας. Μπορείτε να τοποθετήσετε το χέρι σας πάνω στο δικό του και να του δείξει πώς γίνεται.
  • Ερώτηση 5
  • Απάντηση:
    Θαυμάσια! Τώρα μπορεί να είναι πιο συγκεκριμένο σχετικά με το τι θέλει!
  • Απάντηση:
    Μπορείτε να δείχνετε εσείς αντί για αυτό καθώς ονομάζετε αντικείμενα που βρίσκονται στο σπίτι. Μπορείτε επίσης να βάλετε το χέρι σας πάνω από το χέρι του παιδί σας και να το βοηθήσετε να δείχνει εικόνες σε βιβλίο ή πατήστε ένα κουμπί σε ένα παιχνίδι.
  • Ερώτηση 6
  • Απάντηση:
    Υπέροχα! Τώρα το παιδί σας δε χρειάζεται να στηρίζεται στα έπιπλα για να σταθεί.
  • Απάντηση:
    Αυτή η ικανότητα προκύπτει συνήθως αφού το παιδί πέσει προς τα εμπρός και στηριχτεί με τα χέρια του καθώς έκανε βηματάκια για να περπατήσει. Στη συνέχεια στέκεται στα τέσσερα και έρχεται σε όρθια θέση για να συνεχίσει στο δρόμο του. Για να ασκήσετε αυτή την ικανότητα, καθίστε στο πάτωμα με το παιδί σας και ενθαρρύνετέ το να πάρει ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου ή καπέλο από το κεφάλι σας.
  • Ερώτηση 7
  • Απάντηση:
    Φανταστικά! Αυτή είναι μια σημαντική λειτουργική δεξιότητα για το παιδί σας και πραγματικά το βοηθά να ενισχύσει το πάνω μέρος σώματός του. Βεβαιωθείτε ότι είναι πάντα υπό την επίβλεψή σας. Είναι μια καλή ιδέα να τον διδάξετε όταν φτάνει επάνω να σέρνεται προς τα πίσω για να κατέβει.
  • Απάντηση:
    Δεν ενθουσιάζονται όλοι οι γονείς στην ιδέα ότι το παιδί θα ανέβει τα σκαλιά. Με επίβλεψη όμως αυτό μπορεί να είναι διασκεδαστικό, ασφαλές και πολύ καλός τρόπος για το παιδί σας να ενισχύσει τους μυς του σώματος και την κοιλιά. Μπορείτε να ξεκινήσετε από απλά έχοντας τοποθετήσει ένα μαξιλάρι καναπέ και να σέρνεται επάνω σε αυτό καθώς ανεβαίνει.
  • 5 ερωτήσεις για την αισθητικότητα


    Ερώτηση 1
  • Απάντηση:
    Υπέροχα! Συνεχίστε να κάνετε ευχάριστη την ώρα του μπάνιου για το μωρό σας. Δοκιμάστε να μπει και στη θάλασσα.
  • Απάντηση:
    Εξετάστε τη θερμοκρασία του νερού. Μερικά νήπια προτιμούν πιο δροσερή θερμοκρασία από ότι το ζεστό νερό. Χρησιμοποιήστε παιχνίδια για να δημιουργήσετε μια διασκεδαστική εμπειρία για το παιδί σας. Γεμίστε τη μπανιέρα από πριν για να ελαχιστοποιηθεί ο φόβος του από τη βρύση. Τραγουδήστε του για να καλύψετε τον ήχο του παφλασμού. Στραγγίστε την μπανιέρα αφού έχετε βγάλει το παιδί από τη μπανιέρα. Αν το πρόβλημα επιμένει, μιλήστε τον παιδίατρό σας ή με έναν ειδικό.
  • Ερώτηση 2
  • Απάντηση:
    Υπέροχα! Η αίσθηση της αφής μέσω του παιχνιδιού δίνει το παιδί σας, πλούσιες εμπειρίες και λεπτομέρειες σχετικά με το περιβάλλον του.
  • Απάντηση:
    Επιτρέψτε στο παιδί σας να φάει με τα χέρια όταν είναι εφικτό. Αυτό ίσως μειώσει το άγχος που μπορεί να νιώθει.
  • Ερώτηση 3
  • Απάντηση:
    Ωραία! Καθώς το παιδί σας κινείται αποκτά όλο και μεγαλύτερη επίγνωση του σώματός του στο χώρο.
  • Απάντηση:
    Αφήστε το παιδί σας να κρατήσει τα μικρά παιχνίδια ή άλλα αγαπημένα αντικείμενα κατά την αλλαγή της πάνας. Δοκιμάστε να σκύψει προς τα εμπρός για το λούσιμο μαλλιών, αντί για προς τα πίσω. Εάν το πρόβλημα παραμένει, επικοινωνήστε με έναν ειδικό.
  • Ερώτηση 4
  • Απάντηση:
    Καταπληκτικά! Η προσαρμοστικότητα ισούται με λιγότερο άγχος!
  • Απάντηση:
    Αυτό το καθιστά πολύ δύσκολη για σας και το παιδί σας τη μετάβαση από τη μια ρουτίνα στην άλλη. Επικοινωνήστε με έναν ειδικό για να σας βοηθήσει να διευκολύνει το άγχος που εκδηλώνει το παιδί σας.
  • Ερώτηση 5
  • Απάντηση:
    Εξαιρετικά! Το παιδί σας έχει μάθει να φιλτράρει τους ασήμαντους ήχους και να παραμένει προσηλωμένο σε αυτό που έχει να κάνει.
  • Απάντηση:
    Περιορίστε τους ήχους που αποσπούν την προσοχή του, όταν είναι δυνατόν κατά τη διάρκεια των σνακ και των γευμάτων. Αν το παιδί σας αναστατώνεται και άλλες φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας, επικοινωνήστε με τον παιδίατρό σας.
  • 6 ερωτήσεις για τη γλώσσα


    Ερώτηση 1
  • Απάντηση:
    Υπέροχα! Είναι στην κατάλληλη ηλικία για αυτή τη δεξιότητα. Απολαύστε το τώρα. Δε θα είναι τόσο χαριτωμένο όταν θα είναι στην εφηβεία.
  • Απάντηση:
    Εάν το παιδί σας χρησιμοποιεί αυτήν την ικανότητα μπορείτε να το ενθαρρύνετε με την μοντελοποίηση του «ναι» και του «όχι» και με τις κατάλληλες κινήσεις της κεφαλής. Βεβαιωθείτε ότι ανταποκρίνεστε όταν υπάρχει οποιαδήποτε ένδειξη από μέρους του και χρησιμοποιεί ένα νεύμα με το κεφάλι ή προσπαθεί να πει τη λέξη. Αυτό θα ενθαρρύνει το παιδί σας να συνεχίσει να κάνει προσπάθειες για να κάνει τη γνώμη του να ακουστεί!
  • Ερώτηση 2
  • Απάντηση:
    Αυτό είναι υπέροχο! Περιμένουμε τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία να είναι σε θέση να εντοπίσουν αρκετά οικεία αντικείμενα στο περιβάλλον τους.
  • Απάντηση:
    Μπορείτε να ενθαρρύνετε το παιδί σας να ονομάσει ένα οικείο αντικείμενο, δίνοντας επιλογές στο γεύμα ή κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Για παράδειγμα, "μπάλα ή φούσκες;" Φροντίστε να είναι απλές οι επιλογές! Εάν το παιδί σας δεν ονομάζει ακόμα αντικείμενα μπορεί να θέλετε να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό. Περιμένουμε να ακούσουμε να ονομάζει περίπου 3-5 αντικείμενα σε αυτήν την ηλικία.
  • Ερώτηση 3
  • Απάντηση:
    Τέλεια!
  • Απάντηση:
    Απλή εκφράσεις όπως "να κοίτα" και "ωχ όχι" μπορεί να είναι διασκεδαστικό για τα μικρά παιδιά να τις μιμηθούν. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να μιμηθεί τέτοιες εκφράσεις όταν κάτι πέφτει στο πάτωμα ή όταν αγγίζει κάτι που δεν πρέπει.
  • Ερώτηση 4
  • Απάντηση:
    Τέλεια! Τέλεια! Συνεχίστε να ανταποκρίνεστε στους ήχους και στις χειρονομίες του παιδιού σας. Μπορείτε να μοντελοποιήσετε λέγοντας τις λέξεις για αυτό που θέλει ή κοιτάζει και να το ενθαρρύνετε να την πει.
  • Απάντηση:
    Εάν το παιδί σας ακόμα δε δείχνει ή δεν προφέροντας συλλαβές μπορεί να θέλετε να μιλήσετε σε ειδικό. Σε αυτή την ηλικία τα μικρά παιδιά θα πρέπει να κάνουν χειρονομίες, προφέροντας, και δείχνοντας για να καλυφθούν οι ανάγκες τους.
  • Ερώτηση 5
  • Απάντηση:
    Αυτό είναι υπέροχο! Αρκετά σύντομα αυτές οι χειρονομίες θα μετατραπούν σε λέξεις!
  • Απάντηση:
    Εάν το παιδί σας δεν χρησιμοποιεί χειρονομίες ή δε δείχνει, θα πρέπει να μιλήσετε με έναν ειδικό. Ενθαρρύνετε το να δείξει αντικείμενα που έχει κίνητρο, όπως ένα αγαπημένο παιχνίδι, πρόσωπο, ή σνακ και λέγοντας το όνομα του αντικειμένου. Μπορείτε επίσης να πάρετε το χέρι του και να προσπαθήσετε να δείξετε μαζί αυτό που θέλει.
  • Ερώτηση 6
  • Απάντηση:
    Θαυμάσια! Μπορεί να λέει ‘’γεια’’ ή ‘’αντίο’’ ή μπορεί να χρησιμοποιεί ένα νεύμα. Ενθαρρύνετε το μωρό σας να χρησιμοποιεί τις λέξεις.
  • Απάντηση:
    Μπορείτε να επιστρατεύσετε και άλλα μέλη της οικογένειας για να βοηθήσετε το μωρό σας να αναπτύξει αυτήν την ικανότητα. Ενθαρρύνετε τον καθένα που έρχεται στο σπίτι να λέει γεια και αντίο με λίγο περισσότερη έμφαση από ό, τι συνήθως. Μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας να κουνάει το χέρι του για κάνει γεια και αντίο. Αν όμως δεν αναγνωρίζει τους ανθρώπους που έρχονται στο σπίτι ή δεν κοιτάει να δει ποιος ήρθε, θα πρέπει να μιλήσετε με έναν ειδικό.
Κοινοποίηση

Αρκαδίας 43, Περιστέρι 121 32
T : 210 57 61 127
S: www.leksima.gr
E: info@leksima.gr

footer-icon

© Copyright 2009 - 2018 leksima.gr. Όροι χρήσης

Developed by Webstation

apteka mujchine for man ukonkemerovo woditely driver.