Στάση σώματος κατά τη διάρκεια μελέτης
- το ύψος του τραπεζιού είναι το μισό από το ύψος του παιδιού
- το ύψος της καρέκλας είναι το 1/3 από το ύψος του παιδιού
- τα πόδια ακουμπούν στο πάτωμα ή σε ένα σκαμνάκι ή σε μια στοίβα βιβλίων
- ο βραχίονας στηρίζεται στην επιφάνεια του τραπεζιού, σταθεροποιώντας την κίνηση χεριού και του βραχίονα.
- η καρέκλα είναι τοποθετημένη καλά κάτω από το τραπέζι
- οι μηροί υποστηρίζονται πλήρως και τα γόνατα είναι λυγισμένα στις 90 μοίρες
- η πλάτη γέρνει ελαφρώς μπροστά
- το παιδί ακουμπά καλά στο μαξιλάρι της καρέκλας
- προτιμάται καρέκλα με σκληρή επιφάνεια ώστε η σπονδυλική στήλη να ευθειάζεται και να μην κυρτώνει.
Θέση χαρτιού στην επιφάνεια γραφής
Για δεξιόχειρες
το χαρτί/ τετράδιο έχει κλίση περίπου 15ο προς τα αριστερά.
Για αριστερόχειρες
το χαρτί/ τετράδιο έχει κλίση περίπου 30ο προς τα δεξιά.
Θέση φωτισμού στο χώρο μελέτης
Για δεξιόχειρες
το φως έρχεται μπροστά και αριστερά από το σημείο μελέτης.
Για αριστερόχειρες
το φως έρχεται μπροστά και δεξιά από το σημείο μελέτης.
Οργάνωση χρόνου και χώρου μελέτης
Είναι καλό τα παιδιά να μελετάνε συγκεκριμένη ώρα και σε συγκεκριμένο χώρο κάθε μέρα έτσι ώστε το διάβασμα να γίνει συνήθεια και ρουτίνα. Το δωμάτιο θα πρέπει να είναι συμμαζεμένο και ήσυχο για να βοηθάει το παιδί να οργανώνει καλύτερα τη σκέψη του. Το γραφείο θα πρέπει να έχει πάνω τα απολύτως απαραίτητα και όχι πολλά ερεθίσματα που θα του αποσπούν την προσοχή.
Επιτρέψτε τα ολιγόλεπτα διαλείμματα.
Ύστερα από αρκετή ώρα μελέτης και προσπάθειας, μπορεί να παρατηρήσετε ότι το παιδί αρχίζει να κουράζεται, να δυσανασχετεί και να μη μπορεί να συγκεντρωθεί σε αυτό που κάνει. Τότε, επιτρέψτε ένα ολιγόλεπτο διάλειμμα (4′-5′), έτσι ώστε το παιδί να έχει την ευκαιρία να περπατήσει και να πάρει λίγο καθαρό αέρα στο μπαλκόνι.
Ιεραρχήστε τις εργασίες
Πριν από την έναρξη των εργασιών, ενθαρρύνετε το παιδί σας να αριθμήσει τις αναθέσεις με τη σειρά με την οποία πρόκειται να ολοκληρωθούν. Μερικά παιδιά προτιμούν να ξεκινήσουν με τις εργασίες που δεν είναι πάρα πολύ μεγάλες ή δύσκολες. Άλλα παιδιά προτιμούν να κρατήσουν τις εύκολες ασκήσεις για το τέλος και να ξεκινήσουν με τις πιο δύσκολες ή χρονοβόρες εργασίες.